Kurs Podstawy Rysunku + E-Book

4.1. PERSPEKTYWA

W poprzedniej lekcji pokazałam jak działa płaszczyzna obrazu, jednak używanie tylko tej metody przy naszych rysunkach może upośledzić umiejętności, które są niezbędne do tworzenia profesjonalnych prac rysunkowych. Aby tworzyć prace poprawnie, musisz zrozumieć jak działa perspektywa. Więc czym w ogóle jest perspektywa? Jest to przybliżona interpretacja przestrzeni trójwymiarowej w dwuwymiarze. Weźmy nasze pudełko. Zauważ, że …

4.1. PERSPEKTYWA Read More »

4.2. PERSPEKTYWA JEDNOZBIEGOWA

https://vimeo.com/443681463 Aby narysować każde ćwiczenie tak samo jak na skanach, wybierz arkusz B3. Narysuj linię poziomą i pionową, które będą przechodzić przez sam środek kartki papieru. Linia pionowa to nasza oś główna, która jest „trzecim okiem”, natomiast linia pozioma to linia horyzontu. We wszystkich ćwiczeniach w tej lekcji będziemy rozpoczynać każde ćwiczenie od narysowania tych …

4.2. PERSPEKTYWA JEDNOZBIEGOWA Read More »

4.1. PERSPEKTYWA

W poprzedniej lekcji pokazałam jak działa płaszczyzna obrazu, jednak używanie tylko tej metody przy naszych rysunkach może upośledzić umiejętności, które są niezbędne do tworzenia profesjonalnych prac rysunkowych. Aby tworzyć prace poprawnie, musisz zrozumieć jak działa perspektywa. Więc czym w ogóle jest perspektywa? Jest to przybliżona interpretacja przestrzeni trójwymiarowej w dwuwymiarze. Weźmy nasze pudełko. Zauważ, że …

4.1. PERSPEKTYWA Read More »

CZĘŚĆ 3.1. – GŁADKA PLEXI

Mając przymocowaną płytkę lub trzymając na wyciągniętej ręce, weź marker kredowy i narysuj nim widoczne krawędzie pudełka. Nic się nie stanie jeśli linie nie będą idealne. (Jeśli chcesz wykonać to ćwiczenie najpierw ze mną, to przyłóż płytkę do ekranu komputera lub wydrukuj zdjęcie w formacie A4, przyłóż plexi i wtedy odrysuj widoczne krawędzie). Wyznacz na …

CZĘŚĆ 3.1. – GŁADKA PLEXI Read More »

CZĘŚĆ 3.2. – PLEXI – LINIA PIONOWA I POZIOMA

Teraz również posłużymy się płytką plexi, jednak narysujemy nasz pudełko w taki sposób, że będziemy wyszukiwać na jakiej wysokości i szerokości znajdują się np. rogi naszego pudełka, na jakiej szerokości są krawędzie pionowe lub w którym miejscu przecina się krawędź pudełka z linią poziomą i pionową przechodzącą przez środek. Zacznij tak jak w poprzednim ćwiczeniu …

CZĘŚĆ 3.2. – PLEXI – LINIA PIONOWA I POZIOMA Read More »

CZĘŚĆ 2.1. – RYSOWANIE DO GÓRY NOGAMI

Jest to znakomite ćwiczenie, które uświadomi Cię jaka jest istota rysunku. https://vimeo.com/436288623https://vimeo.com/436288623 Zadanie polega na narysowaniu portretu obróconego do góry nogami. Takie ćwiczenie wykonujemy po to, aby zrozumieć na czym polega rysunek. Bo nie chodzi w nim tylko o umiejętności warsztatowe. Jest to głównie zauważenie relacji i krawędzi, w jaki sposób się układają, pod jakim …

CZĘŚĆ 2.1. – RYSOWANIE DO GÓRY NOGAMI Read More »

CZĘŚĆ 1.4 – LINIE PROSTE

Będziemy ćwiczyć rysowanie prostych linii pionowych oraz poziomych z pomocą kropek. Najpierw postaw jedną kropkę blisko lewej krawędzi kartki. Teraz chwyć ołówek w taki sposób, aby grafit dotykał lewej krawędzi kartki, a paznokciem lub palcem zaznacz szerokość od tej krawędzi do kropki. Ołówek powinien być trzymany poziomo. Trzymając tą szerokość, odłóż ją w kilku miejscach …

CZĘŚĆ 1.4 – LINIE PROSTE Read More »

CZĘŚĆ 1.1. – CHWYT OŁÓWKA

W tym ćwiczeniu skupiamy się na różnych chwytach ołówka. Spróbuj narysować linie proste poziome i pionowe oraz kilka kresek szrafowanych, trzymając ołówek w różny sposób. Znajdź najbardziej wygodny sposób i używaj go przy tworzeniu prac rysunkowych. https://vimeo.com/436025173 W tym ćwiczeniu skupiamy się na różnych chwytach ołówka. Spróbuj narysować linie proste poziome i pionowe oraz kilka …

CZĘŚĆ 1.1. – CHWYT OŁÓWKA Read More »

CZĘŚĆ 1.2 – LINIE KRZYWE

Narysuj linie gładkie, idące w różne kształty płynne. Zwróć uwagę na jednostajny ruch ręki przy tym ćwiczeniu. Unikaj poszarpanej kreski, która pokazana jest po lewej stronie.

CZĘŚĆ 1.3 – CIENIOWANIE

Tu pokazane jest szrafowanie, czyli cieniowanie. To po lewej stronie nie jest dobre, ponieważ ilość kresek jest za rzadka. Aby powstała plama spróbuj cieniować kreskami blisko siebie, a nawet nakładaj kolejne warstwy, aby zaczęła powstawać plama. Teraz pokażę dwa sposoby cieniowania. To po lewej będzie nie do końca dobre, to po prawej stronie będzie poprawne. …

CZĘŚĆ 1.3 – CIENIOWANIE Read More »

Shopping Cart