Etap pierwszy jest najważniejszy, ponieważ będzie on trzonem naszego rysunku. Jeśli na tym etapie coś źle wymierzymy to będzie mieć to skutki podczas wykańczania rysunku. Dlatego uważnie słuchaj rad, które daję w nagraniu i obserwuj w jaki sposób odmierzam proporcje martwej natury i jak je przenoszę na kartkę papieru.
Tak jak wspomniałam, to najważniejszy element naszej pracy. Polega na dokładnym zmierzeniu proporcji naszych przedmiotów wobec kadru. To właśnie od niego zaczynamy.
Kadr to obszar, który wyznaczamy na samym początku. Wyznacza on nam granice tego co chcemy przedstawić na naszym papierze. Stąd granice wyznaczane podczas mierzenia możemy traktować jako krawędzie obszaru roboczego, czyli kartki papieru.
Aby wyznaczyć prostokątny kształt naszego kadru, musimy:
Kiedy będziemy już mierzyć przedmioty z naszej kompozycji to musimy za to pamiętać o tym, żeby:
Kiedy będziesz rysować podrys, pamiętaj o tym, żeby absolutnie nie dociskać ołówka! To ważne, ponieważ ta faza jest dość ruchoma, musimy mieć szansę na margines błędu podczas mierzenia. Dlatego zostaw podrys wykonany lekką kreską. W następnej fazie zajmiemy się dokładniejszym wyznaczaniem krawędzi zewnętrznych naszych przedmiotów.